Πλησιάζουμε στα μέσα Οκτωβρίου και τα κενά της Παράλληλης Στήριξης στα σχολεία της περιοχής μας παραμένουν ακάλυπτα. Καθημερινά η Ένωση Γονέων γίνεται αποδέκτης της αγωνίας γονιών που τα παιδιά τους μάταια περιμένουν από την αρχή της σχολικής χρονιάς τον εκπαιδευτικό που θα τα βοηθήσει να ανταποκριθούν στη δύσκολη, εκ των πραγμάτων, σχολική πραγματικότητα είτε στην Α΄βάθμια είτε στη Β΄βάθμια Εκπαίδευση.
Ήδη ο χρόνος που έχει χαθεί είναι πολύτιμος, καθώς δεν υπολογίζεται απλά ως ένας μήνας μετά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, αλλά έρχεται να προστεθεί στα δύο προηγούμενα χρόνια που τα σχολεία ημιλειτούργησαν, με τις συνέπειες να βαραίνουν όλα τα παιδιά, ακόμα περισσότερο, βέβαια, εκείνα που χρειάζονται ειδική εκπαιδευτική ή μαθησιακή στήριξη.
Αντί, λοιπόν, το κράτος σε αυτές τις συνθήκες και σε αυτόν τον αιώνα, τον 21ο , να φροντίζει για την ισότιμη πρόσβαση όλων των μαθητών στην εκπαίδευση, αναγκάζει τις οικογένειες να διεκδικούν τα αυτονόητα. Εκτός κι αν η…. λύση είναι να καταφύγουν στην ιδιωτική παράλληλη στήριξη, που έτσι κι αλλιώς, οι περισσότεροι γονείς δεν αντέχουν οικονομικά να αναζητήσουν.
Ούτε είναι δυνατόν να συμβιβαστούν με το ημίμετρο του ενός εκπαιδευτικού που μοιράζεται σε δύο μαθητές, με αποτέλεσμα να μην καλύπτονται οι ανάγκες ούτε του ενός ούτε του άλλου παιδιού. Αυτό δεν χρειάζεται να είσαι ειδικός, για να το αντιληφθείς.
Το πρόβλημα δεν είναι σημερινό ούτε απλό: επηρεάζει διαχρονικά τη ζωή κάθε οικογένειας που το ζει καθημερινά και που βλέπει κάθε χρόνο να επιδεινώνονται οι όροι που ζουν και μορφώνονται τα παιδιά τους.
Ζητάμε, επομένως, να μη χαθεί άλλος χρόνος, να κατοχυρωθεί στην πράξη το δικαίωμα όλων των παιδιών στην εκπαίδευση και να μεριμνήσετε για τα εξής:
- Άμεση κάλυψη με παράλληλη στήριξη, εξατομικευμένη, για όσα παιδιά το δικαιούνται με πλήρη στήριξη για όλο το σχολικό ωράριο
- Καμία διάκριση στις περιπτώσεις μαθητών-τριών – δεν υπάρχουν σοβαρές ή λιγότερο σοβαρές περιπτώσεις- όλα τα παιδιά, εφόσον δικαιούνται παράλληλη στήριξη την χρειάζονται για να ανταποκριθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία.
- Δυνατότητα για σταθερό πρόσωπο παράλληλης στήριξης στις περιπτώσεις που το επιθυμούν η οικογένεια και ο/η εκπαιδευτικός.
- Στελέχωση των σχολείων με το κατάλληλο, ειδικά καταρτισμένο εκπαιδευτικό προσωπικό