Επιστολή με την οποία αναφέρεται στη θέση ελλιμενισμού του νέου σκάφους του Λιμενικού ΠΛΣ920 απέστειλε στο Parakritika.gr ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Αξιωματικών Λιμενικού Σώματος, Σπύρος Πασσάκος.
Ο κ. Πασσάκος σημειώνει πως η θέση ελλιμενισμού του πλοίου δεν μπορεί να αποτελέσει μόνιμη λύση αλλά εναλλακτική, ενώ αναφέρει πως η απόφαση να έρθει το πλοίο στα Χανιά ήταν καθαρά επιχειρησιακή και τίποτα παραπάνω.
Αναλυτικά η επιστολή του κ. Πασσάκου:
Με αφορμή άρθρο στο έγκριτο site σας Parakritika.gr με τίτλο “Το… παρασκήνιο με το νέο σκάφος του ΛΣ” , ως πρόεδρος των Αξιωματικών ΛΣ ,παρεμβαίνω ενημερωτικα ως κάτωθι :
Το ΠΛΣ 920 είναι ένα νέο υπερσύγχρονο σκάφος του οποίου η έδρα είναι το λιμάνι της Σουδας .Το αν η έδρα του σκάφους θα ήταν το Ηράκλειο και όχι τα Χανιά ,θα μπορούσαμε να συμφωνήσουμε με όσα αναφέρετε δηλαδη οτι “Τελικά, πράγματι επικράτησε το… αυτονόητο και η… λογική,…όχι μόνο λόγω “παρέμβασης” βουλευτή των Χανίων κατά την σύσκεψη που είχε γίνει στην Αντιπεριφέρεια τον περασμένο Νοέμβριο, παρουσία του ΥΕΝ Γιάννη Πλακιωτάκη -καθώς η προμήθεια αυτών των σκαφών είναι αποκλειστικά έργο της παρούσας Κυβέρνησης-“ , δε θα συμφωνήσω όμως στην πληροφόρηση σας οτι την τελική απόφαση επηρέασε η συνεννόησης που υπήρξε ανάμεσα στον Διοικητή του Ναυστάθμου Κρήτης και του Λιμενικού Ταμείου Χανίων .
Ένα νέο σκάφος αυτού του τύπου με έδρα την Κρήτη δε θα γινόταν να έχει έδρα το Ηράκλειο παρά μόνο για την εξυπηρέτηση μικροπολιτικών και μικροσυνδικαλιστικων συμφερόντων οπότε σήμερα θα μιλάγαμε για έλλειψη σοβαρότητας επιχειρησιακού σχεδιασμού και αποφάσεων .
Επίσης η θέση ελλιμενισμού του ΠΛΣ 920 στο λιμάνι της Σουδας όπως κι όλων των σκαφών ΛΣ και η παροχή ρεύματος και νερού αποτελεί υποχρέωση των Νομαρχιακών και Δημοτικών Λιμενικών ταμείων ,εκ της ισχύουσας νομοθεσίας και όχι εξυπηρέτηση ή απόφαση-θετικη απόκριση , κανενός Νομαρχιακού ή Δημοτικού λιμενικού ταμείου.
Αν το Νομαρχιακό λιμενικό ταμείο αποφάσισε η παροχή ρεύματος να γίνεται στο πλοίο από το πλησιέστερο σημείο που ειναι ο ναύσταθμος ώστε να μην μπει στη διαδικασία να κατασκευάσει γραμμή παροχής ανάλογη των αναγκών του πλοίου αυτό έγκειται στα ζητήματα της οικονομικής διαχείρισης-δαπανών του λιμενικού ταμείου .
Επισημαίνω ότι η εν λόγω επιλογή θέσης μόνιμου ελλιμενισμού ενός τέτοιου πλοίου , αξίας 15.000.000 ευρώ , σε καμιά περίπτωση κυρίως για λόγους ασφάλειας πλοίου και εύρυθμης υπηρεσιακής λειτουργίας του δεν μπορεί να αποτελέσει μόνιμη λύση αλλά εναλλακτική .
Ως εκ τούτου ,παρά το μεγάλο χρονικό διάστημα ενημέρωσης για την άφιξη του πλοίου, αναμένουμε ακόμα την απόφαση μόνιμης κύριας θέσης ελλιμενισμού του ,την οποία ελπίζουμε να έχουμε πριν αρχίσει η φθινοπωρινή-χειμερινή περίοδος και επομένως οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες .
Η δε απομάκρυνση του λαθρεμπορικού από την προβλήτα “Αδρίας” πριν από περίπου δύο μήνες θα γινόταν είτε το ΠΛΣ 920 ειχε είτε το λιμάνι της Σουδας είτε όχι .
Σε κάθε περίπτωση η συνδρομή του Νομαρχιακού Λιμενικού ταμείου , και κυρίως των βουλευτών της Κυβέρνησης νομού Χανίων είναι σημαντική, ευπρόσδεκτη και άξια συγχαρητηρίων.
Οφείλω όμως να τονίσω ότι τον καθοριστικό λόγο είχαν οι υπηρεσιακές-επιχειρησιακές ανάγκες του ΛΣ που η στρατιωτική και πολιτική ηγεσια έλαβε υπόψη και οι οποίες που εντάσσονται στο πλαίσιο των σημαντικών μεταρρυθμίσεων του κ. Πρωθυπουργού , στους τομείς προστασίας των θαλασσίων συνόρων, του εκσυγχρονισμού του εξοπλισμού του Λιμενικού Σώματος, στην ενίσχυσή του με ανθρώπινο δυναμικό, στην εξυπηρέτηση των συμφερόντων των νησιωτών μας και στο γενικότερο πλαίσιο της προσπάθειας του για τη μεγάλη μεταρρυθμιστική πορεία, η οποία έχει ξεκινήσει για τη χώρα.
Σας ευχαριστώ.
14-08-2021
ΠΑΣΣΑΚΟΣ Π.Σπ.
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΕΝΩΣΗΣ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ (ΠΕΑΛΣ)