«Προσπαθούμε και εμείς, όπως όλος ο κόσμος, να καταλάβουμε τι γίνεται. Πολλές από τις κινήσεις που ακούμε είναι ανεφάρμοστες και απέχουν πολύ από αυτό που λέγεται κανονική τουριστική σεζόν. Προς το παρόν, βλέποντας και κάνοντας. Είμαστε συνεχώς σε διαβουλεύσεις και προσπαθούμε να καταλάβουμε πώς θα μπορέσουμε να λειτουργήσουμε», είπε στην ΑΝΑΤΟΛΗ ο κ. Μανόλης Βαρκαράκης, συνιδιοκτήτης του ξενοδοχείου Miramare.
«Αυτό που σίγουρα χρειαζόμαστε είναι κάποιοι κανόνες, οι οποίοι να είναι πανευρωπαϊκοί, μαζί με κάποια πιστοποίηση για τον τρόπο λειτουργίας των ξενοδοχείων, ούτως ώστε να είμαστε διασφαλισμένοι από κακοτοπιές.
Είναι σίγουρο ότι το προσωπικό μας χρειάζεται εκπαίδευση, αλλά προς το παρόν όλα είναι ρευστά και θα έλεγα απαισιόδοξα. Είναι τόσο λίγος ο χρόνος και τόσο μικρή η σεζόν που δεν ξέρω αν αξίζει τον κόπο. Πολλές επιχειρήσεις θα έχουν πρόβλημα και ο μεγάλος χαμένος θα είναι το προσωπικό, που θα πρέπει να δουλέψει.
Δεν ξέρουμε καν αν θα ανοίξουμε τα ξενοδοχεία μας, αν δεν διαμορφωθούν οι κανόνες λειτουργίας τους και δεν αποκατασταθούν οι πτήσεις… και γενικότερα αν δεν επανέλθει μια κανονικότητα στην Ευρώπη. Εμείς είμαστε σχετικά καλά, αλλά οι συνεργάτες μας στην Ευρώπη έχουν μεγάλο πρόβλημα. Αυτά τα οποία ακούμε κάθε μέρα στα κανάλια και στις ιστοσελίδες απέχουν πολύ από την πραγματικότητα. Όλοι εμείς οι εμπλεκόμενοι είμαστε συνεχώς σε διαβουλεύσεις και ζητάμε και τις γνώμες ειδικών και ανάλογα αποφασίζουμε.»
Από το σπίτι του Ευρωπαίου μέχρι το ξενοδοχείο…
Βλέπω δύσκολο να ανοίξουμε τέλη Ιουνίου αρχές Ιουλίου. Αν δεν προκύψει κάποια κανονικότητα, δεν μπορούμε να ρισκάρουμε τα ξενοδοχεία να γίνουν κλινικές. Ο πελάτης που θα έρθει στον Άγιο Νικόλαο θα πρέπει να περάσει καλά. Φανταστείτε όλη τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσει ένας Εγγλέζος, από τη στιγμή που θα φύγει από το σπίτι του μέχρι να έλθει στον Άγιο Νικόλαο και στο Miramare. Θα μπει σε ταξί ή σε τραίνο μέχρι το αεροδρόμιο, εκεί θα στηθεί στην ουρά, μετά θα μπει μέσα στο αεροπλάνο, θα φτάσει στο Ηράκλειο, θα στηθεί στην ουρά ο ένας δίπλα στον άλλο για να πάρει τη βαλίτσα, μετά θα μπει στο λεωφορείο και θα φτάσει στο ξενοδοχείο. Τι πρωτοκόλλα ασφαλείας θα εφαρμόσουμε σε όλη αυτή την διαδικασία;
Ερχόμαστε στο ξενοδοχείο. Έφτασε ο πελάτης! Πώς τους υποδεχόμαστε, πώς θα πάνε στα δωμάτιά τους, πώς θα τρώνε; Θα πρέπει και το προσωπικό μας να είναι πιστοποιημένο.
Επομένως θα πρέπει η Ευρωπαϊκή Ένωση να βγάλει κανόνες και ει δυνατόν να πιστοποιηθούμε με αυτούς τους κανόνες. Αν ένας πελάτης νοσήσει μπορεί να γυρίσει στη χώρα του και να μας κάνει αγωγή. Όλα αυτά δημιουργούν μια κατάσταση που δεν είναι ευχάριστη.
Ήδη πολλές κυβερνήσεις λένε στους πολίτες τους ξεχάστε τις διακοπές. Πιστεύω ότι ο μέσος Ευρωπαίος θα κάνει τουρισμό κοντά στη χώρα του ώστε να αποφύγει το αεροπλάνο, να νιώθει πιο ασφαλής.
Βέβαια υπάρχει και χειρότερο σενάριο για τριετή παρόμοια κατάσταση.»
Απαισιοδοξία
Ένα άλλο σοβαρό θέμα είναι τι θα γίνει σε 75 μέρες που θα αρχίσουν να σκάνε οι επιταγές… επιταγές που έχουμε πάρει και που έχουμε δώσει! Πώς θα πληρωθούν; Αναρωτιέται ο κ. Βαρκαράκης και συνεχίζει: «Η οικονομία είναι μια αλυσίδα. Ήδη πρακτορεία μας ζητάνε πίσω τις όποιες προκαταβολές. Δυστυχώς είμαστε σε μια ιδιόρρυθμη κατάσταση η οποία διαμορφώνεται μέρα με τη μέρα.
Λέει ο υπουργός να ανοίξουμε! Πώς θα ανοίξουμε και με ποιες πληρότητες; Μιλάω με όλους τους ξενοδόχους της περιοχής και όλοι είναι απαισιόδοξοι. Σήμερα συζητούσα με μεγαλοξενοδόχο της περιοχής μας και μου έλεγε ότι με μια χαμηλή πληρότητα, πόσο θα μπει το ξενοδοχείο μέσα και μάλιστα επιβαρυνόμενος με όλα τα πρωτόκολλα υγιεινής που θα πρέπει να κάνει.»
Μεγάλες ανακατατάξεις
Όσο για το μέλλον; Ο κ. Βαρκαράκης προβλέπει μεγάλες ανακατατάξεις. «Αν μάλιστα πάει σε τριετία θα πρέπει να αναπροσαρμόσουμε όλη την οικονομία μας. Αν πεινάσουμε θα βάλουμε μυαλό και θα καταλάβουμε ποιοι φέρνουν λεφτά στην Ελλάδα», καταλήγει.
Πηγή: Εφημ. ΑΝΑΤΟΛΗ