Τις περισσότερες από τις προτάσεις μέτρων και τεχνικών παρεμβάσεων στην πλατεία 1866, έτσι όπως αποφασίστηκαν ομόφωνα από το συμβούλιο της Δημοτικής Κοινότητας Χανίων υιοθέτησε η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής.
Έτσι λοιπόν αποφάσισε ομόφωνα να γίνουν οι εξής αλλαγές στην πλατεία, στο πλαίσιο της δημιουργίας του Ανοικτού Κέντρου Εμπορίου.
Αναλυτικά:
- Δημιουργία οδών ήπιας κυκλοφορίας σε όλο το πλέγμα του ‘‘Ανοικτού Κέντρου Εμπορίου’’ (που περιλαμβάνει τις οδούς Καραϊσκάκη, Μυλωνογιάννη, Κριάρη, Κόρακα, Κορκίδη, Κορωναίου).
- Προσαρμογές πεζοδρομίων επί των οδών Κυδωνίας & Σκαλίδη, με σκοπό την ασφαλέστερη διέλευση των πεζών στις διαβάσεις (μικρότερο διανυόμενο μήκος) – έχουν ληφθεί υπόψιν οι ποδηλατόδρομοι.
- Χωροθέτηση θέσεων στάθμευσης οχημάτων, ΑΜΕΑ, δικύκλων, φορτο-εκφόρτωσης στις οδούς Κορωναίου & Κορκίδη.
Συγκεκριμένα, στην οδό Κορκίδη, στην βόρεια πλευρά της, χωροθετείται μία θέση στάσης για φορτοεκφόρτωση οχημάτων τροφοδοσίας καταστημάτων (ακριβώς μετά την συμβολή με την δυτική πλευρά της πλατείας 1866), θέσεις στάσης μοτοποδηλάτων, καθώς και μία θέση στάσης ΑΜΕΑ (πριν την συμβολή με την οδό Κορωναίου).
Στην οδό Κορωναίου, στην ανατολική πλευρά της, χωροθετούνται δύο θέσεις στάσης για φορτο-εκφόρτωση οχημάτων τροφοδοσίας (μία έναντι της Εθνικής Τράπεζας – Κορωναίου 18 – και μία θέση πριν
την συμβολή της οδού με την οδό Σκαλίδη). Επίσης, στην οδό Κορωναίου χωροθετούνται θέσεις στάσης μοτοποδηλάτων και στάσης-στάθμευσης οχημάτων μόνιμων κατοίκων. - Χωροθέτηση θέσεων στάσης για φορτο-εκφόρτωση οχημάτων τροφοδοσίας καταστημάτων, καθώς & ΑΜΕΑ, δικύκλων, ΤΑΧΙ, λεωφορείων, επί της πλατείας 1866.
Συγκεκριμένα, στην δυτική πλευρά της πλατείας δημιουργείται μία θέση στάσης για φορτο-εκφόρτωση (η πρώτη μετά την συμβολή με την οδό Σκαλίδη), αμέσως μετά διαμορφώνεται μία θέση στάσης ΑΜΕΑ & θέσεις στάσης μοτοποδηλάτων (πριν την συμβολή με την οδό Κορκίδη), ακολούθως μία θέση στάσης λεωφορείων ΜΟΝΟΝ, όχι αφετηρία, και μία – υφιστάμενη – θέση στάσης για φορτο-εκφόρτωση νότιο-δυτικά, πλησίον του S/M ‘‘ΣΥΝΚΑ’’ (η τελευταία πριν την συμβολή με την οδό Κυδωνίας).
Στην ανατολική πλευρά της πλατείας, δημιουργούνται θέσεις στάσης μοτοποδηλάτων & μία θέση στάσης ΑΜΕΑ (μετά την συμβολή της με την οδό Κυδωνίας), και ακριβώς μετά την συμβολή με την οδό Κόρακα διαμορφώνονται θέσεις στάσης ΤΑΧΙ (3 θέσεις), που συνεχίζονται και μετά την συμβολή με την οδό Κριάρη (5 θέσεις).
Επιπλέον θέσεις στάσης-στάθμευσης ΤΑΧΙ θα προβλεφθούν στην πέριξ της πλατείας περιοχή, στα πλαίσια της επανα-χωροθέτησης των θέσεων στάσης-στάθμευσης ΤΑΧΙ στην πόλη των Χανίων. - Στις οδούς Μυλωνογιάννη, Καραϊσκάκη, Κριάρη & Κόρακα χωροθετούνται θέσεις στάθμευσης – με εσοχές – οχημάτων, ΤΑΧΙ, φορτο-εκφόρτωσης, δικύκλων, με αντίστοιχες προεκτάσεις πεζοδρομίων στις διασταυρώσεις.
Συγκεκριμένα, στις οδούς Κριάρη & Κόρακα δημιουργούνται θέσεις στάσης μοτοποδηλάτων ΜΟΝΟΝ, όχι άλλων οχημάτων, παντός είδους, στα πλαίσια της διαμόρφωσης των εν λόγω οδών σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας.
Στην οδό Μυλωνογιάννη, στην δυτική πλευρά της, διατηρείται η θέση στάσης για φορτο-εκφόρτωση ακριβώς μετά την συμβολή της με την οδό Σκαλίδη, διαμορφώνεται άλλη μία θέση στάσης για φορτο-εκφόρτωση ακριβώς μετά την συμβολή της με την οδό Κόρακα, ενώ διαμορφώνονται και θέσεις στάσης μοτοποδηλάτων και οχημάτων (με τον περιορισμό των νέων φυτεύσεων και των σχεδιαζόμενων προεκτάσεων των πεζοδρομίων στις διασταυρώσεις) και απομακρύνονται όλες οι υφιστάμενες θέσεις στάσης-στάθμευσης στην ανατολική πλευρά της οδού.
Στην οδό Καραϊσκάκη, στην ανατολική πλευρά της, δημιουργείται μία θέση στάσης για φορτο-εκφόρτωση οχημάτων τροφοδοσίας καταστημάτων ακριβώς μετά την συμβολή της με την οδό Κυδωνίας, αμέσως μετά χωροθετούνται θέσεις στάσης μοτοποδηλάτων, και μετά την συμβολή της με την οδό Κόρακα χωροθετούνται θέσεις στάσης-στάθμευσης ΤΑΧΙ (9 θέσεις), μέχρι και την συμβολή της με την οδό Χατζημιχάλη Γιάνναρη ενώ δυτική πλευρά της οδού απομακρύνονται όλες οι υφιστάμενες θέσεις στάσης-στάθμευσης. - Λοιπά μέτρα:
– Ράμπες στις νέες – και παλαιές – διαβάσεις.
– Κατακόρυφη σήμανση (συμπλήρωση, διορθώσεις, αντικαταστάσεις φθαρμένων, κλπ).
– Οριζόντια σήμανση (διαγραμμίσεις, stop lines, κίτρινα ζιγκ-ζαγκ, κλπ).
– Λοιπές δευτερεύουσες παρεμβάσεις, όπως αποτυπώνονται στα συνοδά σχέδια και την Τεχνική Έκθεση.
Κατά τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό της “νέας” πλατείας 1866, θα αποσαφηνιστεί η διαμόρφωση του εσωτερικού χώρου αυτής (νέες φυτεύσεις δέντρων, μεταφυτεύσεις, θέσεις ποδηλάτων κ.λ.π.), το είδος της κυκλοφορούμενης επιφάνειας (άσφαλτος, κυβόλιθοι, κ.λ.π.), και αν θα είναι ομοεπίπεδη ή όχι με το εσωτερικό της πλατείας.