Την πρόταση για την λειτουργία Πειραματικού Λυκείου στα Χανιά αναμένεται να ανακοινώσουν από κοινού ο βουλευτής Χανίων της ΝΔ και πρόεδρος της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, Βασίλης Διγαλάκης, με τον Μητροπολίτη Κυδωνίας και Αποκορώνου, κ.κ. Δαμασκηνό, στις εγκαταστάσεις της πρώην Εκκλησιαστικής Σχολής στον Άγιο Ματθαίο, σε συνέντευξη Τύπου το πρωί του Σαββάτου.
Μέχρι και σήμερα, γονείς και μαθητές του Πειραματικού Γυμνασίου Χανίων, όπου καθ’ ομολογία γίνεται πάρα πολύ καλή δουλειά, είχαν ενδοιασμούς για το μέλλον των παιδιών, καθώς δεν είχε ανακοινωθεί η ουσιαστική δημιουργία Πειραματικού Λυκείου, ως προς το κτίριο που θα το στέγαζε.
Κι αυτό γιατί ο κ. Διγαλάκης “πολεμούσε” το θέμα από τον περασμένο Μάρτιο, όταν και είχε συναντηθεί για το επίμαχο ζήτημα με την Υπουργείο Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, η οποία και είχε κάνει δεκτό το αίτημά του (δείτε ΕΔΩ).
Η αγωνία γονέων και μαθητών είχε εκφραστεί και σε σχετικό άρθρο του Parakritika.gr την ημέρα του αγιασμού στο Πειραματικό Γυμνάσιο (δείτε ΕΔΩ).
Η ομολογουμένως άρτια λειτουργία του Πειραματικού Γυμνασίου έκαμψε και τις όποιες αντιδράσεις της τοπικής ΕΛΜΕ, που εξέδιδε ανακοινώσεις για τη μη μετατροπή του 1ου Γυμνασίου.
Έτσι, όπως πιστώθηκε στον κ. Διγαλάκη η δημιουργία του Πειραματικού Γυμνασίου, έτσι πιστώνεται και αυτή του Πειραματικού Λυκείου, με τις πληροφορίες να κάνουν λόγο πάντως ότι θα χρειαστεί μία σειρά από παρεμβάσεις, προκειμένου να μετατραπεί σε σχολικό συγκρότημα η πρώην Εκκλησιαστική Σχολή, που ουσιαστικά λειτουργούσε -και- ως οικοτροφείο.
ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΓΙΑ ΤΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ
Στην Κρήτη λειτουργούν ήδη Πρότυπα ή Πειραματικά Λύκεια σε Ηράκλειο και Ρέθυμνο, τα οποία έχουν άμεση διασύνδεση με προγράμματα και δράσεις με το Πανεπιστήμιο Κρήτης.
Αυτό το στοιχείο είναι το πλέον σημαντικό, καθώς το νέο Πειραματικό Λύκειο στα Χανιά θα έχει διασύνδεση με το Πολυτεχνείο Κρήτης.
Η σχολική πορεία των μαθητών και μαθητριών από το Γυμνάσιο στο Λύκειο των σχολείων αυτών υπόκειται μόνο στις ενδοσχολικές απολυτήριες εξετάσεις.
Δοκιμάζονται νέα προγράμματα σπουδών και ωρολόγια προγράμματα, διδακτικά εργαλεία, σχολικά εγχειρίδια και άλλο εκπαιδευτικό υλικό, διδακτικές μέθοδοι, τρόποι διοίκησης και λειτουργίας της σχολικής μονάδας.
Οι πιλοτικές αυτές εφαρμογές σχεδιάζονται από το Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, μετά από γνώμη του Ι.Ε.Π., των Πανεπιστημίων ή των ερευνητικών κέντρων που σχετίζονται με την εκπαίδευση, καθώς και από τη Δ.Ε.Π.Π.Σ. ή τις ίδιες τις σχολικές μονάδες με στόχο τη συναγωγή συμπερασμάτων αξιοποιήσιμων για τη χάραξη εκπαιδευτικής πολιτικής.
Οι εκπαιδευτικοί αυτών των σχολείων διαθέτουν αυξημένα τυπικά προσόντα και κυρίως την κατάλληλη επιστημονική και παιδαγωγική κατάρτιση και διδακτική εμπειρία, ώστε να είναι σε θέση να υλοποιήσουν τις πιλοτικές εφαρμογές, να συμβάλουν στην αποτίμηση των αποτελεσμάτων τους και να προσφέρουν την απαραίτητη ανατροφοδότηση για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού σχεδιασμού.