Το ζήτημα της ίδρυσης και στέγασης του Πειραματικού Λυκείου Χανίων έφερε με ερώτησή του στο Δημοτικό Συμβούλιο Χανίων ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος Γιάννης Σπυριδάκης.
Ο κ. Σπυριδάκης -και ως γονέας παιδιού του Πειραματικού Γυμνασίου- ζήτησε ενημέρωση για το τι έχει γίνει από πλευράς Δήμου το προηγούμενο διάστημα, προκειμένου να τα παρουσιάσει στην επικείμενη γενική συνέλευση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων.
“Η εκπαιδευτική κοινότητα είναι αναστατωμένη το τελευταίο διάστημα με διάφορα περιστατικά, ανάμεσά τους και η ίδρυση Πειραματικού Λυκείου. Εχω και προσωπικό ενδιαφέρον γιατί ο γιος μου φοιτά εκεί. Επειδή τα δημοσιεύματα κάνουν λόγο για ακύρωση της διαδικασίας, θα θέλαμε μία ενημέρωση για το τι συμβαίνει και αν μπορεί να ανατραπεί η κατάσταση. Το Πειραματικό Γυμνάσιο είναι ένα πολύ καλό σχολείο, με αξιόλογους καθηγητές και γίνεται εξαιρετική δουλειά. Επειδή μας έχει έρθει και πρόσκληση για γενική συνέλευση θα θέλαμε να γνωρίζουμε κάποια πράγματα για να ενημερώσουμε κι εμείς από πλευράς μας τους υπόλοιπους γονείς”, σημείωσε ο κ. Σπυριδάκης.
“Οφείλω να ξεκαθαρίσω ως αντιδήμαρχος Παιδείας ότι το 2022 ξεκίνησαν οι διαδικασίες για την στέγαση του Λυκείου. Η διαδικασία για την ίδρυση έπρεπε να είχε γίνει διαφορετικά και να έχει γίνει μία μελέτη για το που θα στεγαστούν. Το νηπιαγωγείο, το δημοτικό και το γυμνάσιο έγιναν για άλλους λόγους, επειδή η τότε διεύθυνση έβλεπε ότι έφευγαν μαθητές. Η άποψή μου δεν είναι αρνητική για τα Πειραματικά, αλλά νομίζω ότι αν μία Κυβέρνηση δε μπορεί να εξασφαλίσει μία συνθήκη λειτουργίας για τα ήδη υπάρχοντα σχολεία, πως θέλει να υπάρξουν δίκτυα πειραματικών ή προτύπων. Θέλουμε δηλαδή να κάνουμε πράγματα, αλλά όταν έρχεται η ώρα για τα χρήματα σηκώνονται τα χέρια ψηλά και πάντα φταίει για κάποιους ο Δήμος. Οι πρώτες συζητήσεις ήταν για τον Άγιο Ματθαίο, συζητούσαμε για όλη την έκταση και τώρα μιλάμε μόνο για το διδακτήριο. Δεν έχει όμως τα στοιχειώδη για τα παιδιά, ούτε χώρος να πάνε αυτοκίνητα να αφήσουν τους μαθητές και πολλά άλλα προβλήματα. Η πρόταση αυτή τελικά δεν ευδοκίμησε. Αλλαξε λοιπόν η εισήγηση και προτάθηκε η συστέγαση με το Γυμνάσιο. Ζητήθηκε να μπουν αίθουσες προκάτ. Για να βγει μία πίστωση θα έπρεπε να βγει και οικοδομική άδεια με σύμφωνη γνώμη της Αρχαιολογίας γιατί είναι ζώνη Α. Δεν μπορούν δηλαδή να γίνουν παρεμβάσεις χωρίς τη σύμφωνη γνώμη της Αρχαιολογίας. Πήραμε χθες το μεσημέρι αρνητική εισήγηση, στην οποία τονίζεται ότι μπορούν να γίνουν μόνο απλές παρεμβάσεις και απαγορεύει ρητά τα λυόμενα. Για να κλείσει λοιπόν το θέμα… η μόνη ρεαλιστική λύση είναι ο χαρακτηρισμός ενός σχολείου με εισήγηση του Διευθυντή Β’ θμιας Εκπαίδευσης. Η εισήγησή του όμως είναι αρνητική για κάτι τέτοιο. Μόνη ίσως λύση η παρέμβαση προς το Πολυτεχνείο για να δοθεί όμορα με το Μουσικό Σχολείο μία έκταση 20 στρεμμάτων για το Πειραματικό Λύκειο. Αυτό όμως δεν λύνει τώρα το πρόβλημα. Να πως δε ότι δεν είναι υποχρεωτική η δημιουργία Πειραματικού Λυκείου. Είναι απόλυτα λογική η αγωνία των γονέων, αλλά όταν η αλυσίδα δεν έχει ξεκινήσει σωστά έρχεται και η τυπική απάντηση από το Υπουργείο, ότι πρέπει να έχει βρεθεί λύση στέγασης. Επομένως, δεν μπορεί να προτείνει τη δημιουργία σχολείου χωρίς να υπάρχει στέγη. Γι’ αυτό δεν υπάρχει ακόμα απάντηση. Με τις δεδομένες συνθήκες, τα παιδιά θα πάνε στα γενικά λύκεια της εκπαιδευτικής περιφέρειας που ανήκουν”, απάντησε αρχικά ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Παιδείας, Αντώνης Βαρδάκης.
“Η κα Μιχαηλίδου έδειξε με την απάντησή της ότι συνυπεύθυνοι για τη μη λύση είναι ο Δήμος και η Εκκλησία. Αντιλαμβάνομαι τα περί της διαδικασίας, αλλά, έχουμε χρησιμοποιήσει ότι πιέσεις διαθέτουμε; Το να μεταφέρεις στους γονείς ότι για λόγους γραφειοκρατίας δεν γίνεται το αυτονόητο, δεν θα επικροτήσουν την όποια απάντησή μας. Εχουμε λοιπόν χρονικό περιθώριο και εναλλακτικές λύσεις ή να παρέμβουν αυτοί που συνήθως παρεμβαίνουν;”, ρώτησε ο κ. Σπυριδάκης.
“Υπάρχει μία ΕΛΜΕ στα Χανιά που είναι αρνητική. Απ’ όσο ξέρω, ένα πειραματικό σχολείο πρέπει να είναι οργανικά συνδεδεμένο με τον χώρο που γίνεται η έρευνα. Το Πειραματικό Γυμνάσιο στα Χανιά δεν έχει καμία σχέση με το Πανεπιστήμιο Κρήτης όπως για παράδειγμα στο Ρέθυμνο. Επίσης, οι νέες μέθοδοι και δεδομένα που πρέπει να δοκιμαστούν στην πράξη, πρέπει να γίνονται στη σχολική πραγματικότητα και όχι σε “θερμοκήπια”. Συνεπώς, κακώς ανησυχούν οι γονείς. Να πάνε τα παιδιά τους στα Γενικά Λύκεια, μια χαρά είναι”, είπε από πλευράς του ο κ. Γιάννης Σαρρής.
“Εχουν εξαντληθεί όλες οι πιθανές επιλογές. Για να γίνει κάτι σύντομα δεν έχει να κάνει με πολιτική πίεση, αλλά με τον χώρο στέγασης. Εχουν εξεταστεί τα πάντα. Δεν είναι μόνο τυπικό, τεχνικό ή γραφειοκρατικό το πρόβλημα, αλλά συγκυρίες που δυστυχώς αποκλείουν την κάθε λύση”, πρόσθεσε ο κ. Βαρδάκης.
Επικριτικός προς το κεντρικό Κράτος εμφανίστηκε ο αντιδήμαρχος Μιχάλης Καλογριδάκης, τονίζοντας μεταξύ άλλων… “Δεν μπορεί για πολιτικούς λόγους να παίρνουν κάποιοι υπουργοί που κουνάνε το δάχτυλο μία απόφαση και να ζητάνε από το Δήμο να σηκώσει ένα σχολείο. Να κοιτάνε στον καθρέφτη και μετά να ζητάνε από την αυτοδιοίκηση, με όλα τα προβλήματα που συνήθως δημιουργούν οι ίδιοι”.