Ζευγάρια από ολόκληρο τον κόσμο επιλέγουν να παντρευτούν στην Κρήτη, που εμφανίζεται ανεβασμένη κάθε χρόνο σε σύγκριση με άλλους προορισμούς.
Είναι χαρακτηριστικό πως πολλά ζευγάρια που είχαν επιλέξει ως προορισμό την Σαντορίνη αλλάζουν την τελευταία στιγμή και αποφασίζουν να παντρευτούν στα Χανιά.
Ο στρατηγικός σχεδιασμός, καθώς και η έμφαση που δίνεται από τα γραφεία που προγραμματίζουν γάμους, αλλά και των κατά τόπους ειδικών χώρων για γαμήλιες τελετές, που συμμετέχουν σε διεθνείς εκθέσεις και έχουν επαφές με το δίκτυο προώθησης και υλοποίησης γαμήλιου τουρισμού, δείχνουν ότι τα τελευταία χρόνια η ανάπτυξη είναι ραγδαία.
“Ο γαμήλιος τουρισμός εμφανίζεται ανεβασμένος στην Κρήτη. Υπάρχουν χώροι σαν τον δικό μας που δεν υπάρχουν -για παράδειγμα- στην Σαντορίνη. Πρόκειται για ποιοτικό τουρισμό, τα έσοδα από τον οποίο μένουν στα Χανιά. Και μάλιστα, όλοι οι εμπλεκόμενοι επιχειρηματίες και κλάδοι (ξενοδόχοι, τουριστικά πρακτορεία, εστίαση, καταλύματα, ταξί, κλπ.) είναι απόλυτα ικανοποιημένοι”, επισημαίνει ο επιχειρηματίας, Θρασύβουλος Μπολάκης, ιδιοκτήτης του “Εν Κήπω” και του χώρου διεξαγωγής γαμήλιων εκδηλώσεων “Sea View” στον Κάτω Γαλατά, που έχει βραβευτεί ως ένας από τους καλύτερους γαμήλιους προορισμούς εκδηλώσεων στον κόσμο!
Τα μηνύματα είναι αισιόδοξα για την επόμενη τριετία και τα κλεισίματα γάμων αυξάνονται σταδιακά, δεδομένου πλέον ότι και οι ξενοδόχοι ασχολούνται ενεργά.
ΓΑΜΗΛΙΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΜΗΜΟΝΙΟ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ
Μόλις πριν από έναν χρόνο υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας για την προβολή του γαμήλιου τουρισμού και γενικότερα του τουρισμού πολυτελείας στην Ελλάδα ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ Δημήτρης Φραγκάκης, με τον Πρόεδρο της Ελληνικής Ένωσης Διοργανωτών Εκδηλώσεων Προορισμού (GDPA), Θωμά Πολίτη και την Αντιπρόεδρο της Ένωσης Άννα Σουρμπάτη.
Η αμοιβαία συνεργασία μεταξύ ΕΟΤ και GDPA περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την ανάληψη κοινών πρωτοβουλιών για τη συνεκτική και συντονισμένη προώθηση του κλάδου των εταιρικών και κοινωνικών εκδηλώσεων στην Ελλάδα. Σημαντικοί άξονες της σύμπραξης είναι η παραχώρηση περιεχομένου από πλευράς GDPA προς τον ΕΟΤ, η υλοποίηση εξειδικευμένων FAM και Media Trips, η προβολή του γαμήλιου τουρισμού σε εκθέσεις, εκδηλώσεις και workshops και η δημιουργία ενεργειών προώθησης σε αναλογικό και ψηφιακό περιβάλλον.
Ο τουρισμός πολυτελείας αποτελεί στρατηγικό στόχο του ΕΟΤ για τα επόμενα χρόνια. Όλες οι διεθνείς μελέτες δείχνουν ότι ο γαμήλιος τουρισμός βρίσκεται σε τροχιά ανάπτυξης παγκοσμίως, ιδιαίτερα μετά την πανδημία. Η ανάληψη συγκεκριμένων πρωτοβουλιών προώθησης του γαμήλιου τουρισμού στους ελληνικούς προορισμούς εντάσσεται στην στρατηγική του ΕΟΤ για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, τον εμπλουτισμό του ελληνικού τουριστικού προϊόντος και την ανάδειξη του τουρισμού εμπειρίας, όλες τις εποχές του χρόνου.
Η Ελλάδα βρίσκεται στο τοπ 5 των γαμήλιων προορισμών στην Ευρώπη, μαζί με την Ιταλία, την Πορτογαλία, τη Γαλλία και την Τουρκία. Υπολογίζεται ότι το 2019, στην Ελλάδα, τα σωρευτικά έσοδα του κλάδου άγγιξαν τα 200 εκατ. ευρώ. Ειδικότερα, η πλειοψηφία των επισκεπτών προέρχεται από ανώτερα και ανώτατα οικονομικά στρώματα και από δυναμικές αγορές για τον ελληνικό τουρισμό, όπως είναι η Αυστραλία, οι ΗΠΑ, το Ισραήλ, το Ηνωμένο Βασίλειο και οι αραβικές χώρες. Επιπρόσθετα, η μέση δαπάνη κάθε επισκέπτη είναι τετραπλάσια της μέσης δαπάνης των τουριστών αναψυχής που επισκέπτονται τη χώρα μας.