Απ’ την εμπειρία που απέκτησα στο δημοτικό συμβούλιο Χανίων και την τριβή με τις διαδικασίες κατέληξα σε δυο συμπεράσματα.
Πρώτα απ’ όλα ότι για να λυθούν ουσιαστικά προβλήματα πρέπει να παίρνονται γενναίες αποφάσεις και ίσως να υπάρχουν συγκρούσεις.
Δεύτερον ,ότι οπότε ο οποιοσδήποτε δήμος φτάνει σε αδιέξοδο , τότε έρχεται η περιφέρεια να λειτουργήσει επιτελικά και να δώσει λύσεις είτε χρηματοδοτώντας είτε με επίσπευση των διαδικασιών. Παραδείγματα πολλά, ανακαατσκευή της αγοράς, των νεωρίων, της γέφυρας Κερίτη, του βιολογικού της Γεωργιούπολης, των παρεμβάσεων στον ΒΟΑΚ, αναφέρω ενδεικτικά.
Τα δύο μεγαλύτερα προβλήματα που ταλανίζουν τον μητροπολιτικό δήμο Χανίων , πάνω απ’ τον μισό πληθυσμό του νομού μας , είναι το κυκλοφοριακό με την έλλειψη χώρων στάθμευσης και η έλλειψη σχολικής στέγης .
Στο κυκλοφοριακό , το επιχείρημα ότι η πόλη μας σχεδιάστηκε πριν σχεδόν ένα αιώνα και οι συνθήκες μεταβλήθηκαν, ευσταθεί, αλλά όποιος ζητά την ψήφο των πολιτών ,το κάνει για να προτείνει και να δίνει λύσεις.
Οι νέες τεχνολογίες δίνουν την δυνατότητα για μια νέα κυκλοφοριακή μελέτη , προσαρμοσμένη στις νέες συνθήκες και κυρίως η κατασκευή χώρων στάθμευσης που θα αποφορτίσουν το κέντρο και θα δώσουν την δυνατότητα στους μόνιμους κατοίκους να ζουν σε μια φιλόξενη πόλη δώδεκα μήνες το χρόνο. Οι προτάσεις για περιφερειακά πάρκινγκ , σκοντάφτουν στο ιδιοκτησιακό και την δυσκολία στις αδειοδοτήσεις . Οι πιθανοί χώροι για κατασκευή υπόγειων πάρκινγκ είναι μετρημένοι στα δάκτυλα, θα προκαλέσουν αντιδράσεις όμως το συνολικό συμφέρον υπερτερεί.
- Υπόγειο πάρκινγκ στο εθνικό στάδιο Χανίων. Τεράστιο και χρονοβόρο έργο που θα δώσει προοπτική στην πόλη για τα επόμενα τριάντα χρόνια.
- Επέκταση του Δημοτικού πάρκινγκ της Περίδου σε ιδιόκτητο χώρο που τώρα φιλοξενεί την Πυροσβεστική υπηρεσία. Η μεταστέγαση της Π.Υ έχει εξαγγελθεί σε οικόπεδο στις Μουρνιές. Σίγουρα χρονοβόρο αλλά από κάπου πρέπει να ξεκινήσουμε.
- Κατασκευή πάρκινγκ στο οικόπεδο των πρώην δικαστικών φυλακών , που λόγω και τον υψομετρικών δεδομένων μπορεί να είναι πολυόροφο χωρίς να αλλοιώσει την εικόνα της ιστορικής περιοχής.
- Χωροθέτηση σε τμήμα του πάρκου Μαρκοπούλου, ήδη υπάρχουν σκέψεις και προτάσεις από το δήμο και εκεί μπορεί να εξευρεθεί η βέλτιστη λύση με προτεραιότητα στους μόνιμους κατοίκους.
- Εξέταση της χρήσης του οικοπέδου ιδιοκτησίας του ΚΤΕΛ , με συνεκμετάλλευση δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.
Το αίτημα των πολιτών για χρήση των τάφρων έχει εφαρμοστεί σε άλλες πόλεις ( Ρόδος , Ηράκλειο , Κέρκυρα, Ναύπλιο κλπ) όμως είναι σύνθετο και το δυσκολότερο σε υλοποίηση απ’ όλα τα παραπάνω, όχι όμως ανέφικτο υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις.
Η σχολική στέγη αποτελεί ένα ακόμη μεγάλο αγκάθι αφού το τελευταίο σχολικό συγκρότημα που ανεγέρθηκε στα Χανιά πάει πολλά χρόνια πριν
Οι άμεσες και εφικτές λύσεις είναι η αξιοποίηση της πρώην Ιερατικής σχολής και της Γαλλικής σχολής στην Χαλέπα. Η εφαρμογή του σχεδίου για οκτώ σχολεία μέσω ΣΔΙΤ, είχε εξαγγελθεί και όλοι ελπίζουμε να προχωρήσει, όμως θα χρειαστούν κοινές και μεγάλες προσπάθειες για να φτάσουμε σε ουσιαστική ωρίμανση του πλάνου.
Η περιφέρεια έδωσε άμεση λύση στο πρόβλημα που προέκυψε με τα λύκεια της Κισσάμου και την καταστροφή τους απ’ τους σεισμούς και είναι δέσμευση του περιφερειάρχη ότι θα είναι πάντα έγκαιρα παρών με λύσεις στα θέματα που αφορούν πρώτα απ’ όλα …τα παιδιά μας.
Γιάννης Σπυριδάκης
Υποψήφιος Περιφερειακός Σύμβουλος Χανίων
“Για την Κρήτη μας… Συνεχίζουμε”