Πρεµιέρα εφαρµογής των «µέτρων Σκρέκα» κατά της ακρίβειας σήµερα και ήδη, στο οικονοµικό επιτελείο, επικρατεί η αισιοδοξία ότι οι τιµές σε βασικά είδη πρώτης ανάγκης θα υποχωρήσουν άµεσα. Σύµφωνα µε το υπουργείο Ανάπτυξης, από σήµερα οι καταναλωτές θα δουν τη διαφορά στα ράφια.
Η απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει στη µεταρρύθµιση που υποχρεώνει τους προµηθευτές να µειώσουν κατά 30% τις προσφορές προς τις εταιρείες λιανεµπορίου, µε την υποχρέωση να µειώσουν ισόποσα τις τιµές τιµοκαταλόγου, εκτιµάται ότι οδήγησε σε µειώσεις σε περισσότερα από 3.000 προϊόντα (1.500 είχαν φτάσει στο ΥΠΑΝ έως την ώρα έναρξης του υπουργικού συµβουλίου).
Νέα μέτρα κατά της ακρίβειας: Οι μειώσεις ανά κατηγορία προϊόντων
Οι κατηγορίες περιλαµβάνουν γενικά καθαριστικά προϊόντα (απορρυπαντικά ρούχων, απορρυπαντικά πιάτων, καθαριστικά επιφανειών παντός είδους, χλωρίνες) και προϊόντα προσωπικής υγιεινής (σαµπουάν και conditioner, αφρόλουτρα, σαπούνια, οδοντόκρεµες, βρεφικές και παιδικές πάνες). Το υπουργείο Ανάπτυξης έχει στοιχεία σύµφωνα µε τα οποία η µεταρρύθµιση έχει επιφέρει σηµαντική µέση µείωση τιµών χονδρικής στις επτά κατηγορίες προϊόντων.
Συγκεκριµένα, στις βρεφικές και παιδικές πάνες η µέση µείωση τιµής είναι 18,1%, στα σαµπουάν, τα αφρόλουτρα και τα conditioner 17%, στις οδοντόκρεµες 15,1%, στα απορρυπαντικά ρούχων 15,6%, στα απορρυπαντικά πιάτων 16%, στα καθαριστικά παντός είδους 15,8% και στα σαπούνια 12,7%. Ενδεικτικά, η µέση µείωση τιµής στις ακόλουθες µάρκες είναι οι εξής: Pampers (βρεφικές και παιδικές πάνες) 18,9%, Colgate (οδοντόκρεµες) 18,8%, Ariel (απορρυπαντικά ρούχων) 19,5%, Syoss (σαµπουάν, αφρόλουτρα και conditioner) 23,0%, Αva (απορρυπαντικά πιάτων) 17,5% και Old Spice (σαµπουάν, αφρόλουτρα και conditioner) 20,4%.
Τι γίνεται με το βρεφικό γάλα
Αναφορικά µε το πλαφόν στο περιθώριο µεικτού κέρδους των εταιρειών που εισάγουν, παράγουν και διακινούν το βρεφικό γάλα στην Ελλάδα, αναφέρεται ότι η συγκεκριµένη µεταρρύθµιση επιφέρει µειώσεις στις αρχικές τιµές προµήθειας µεσοσταθµικά περίπου στο 15% στα περισσότερα προϊόντα βρεφικού γάλακτος 1ης (0-6 µήνες) και 2ης (6-12 µήνες) βρεφικής ηλικίας.
∆εδοµένου ότι το βρεφικό γάλα πωλείται χωρίς προωθητικές ενέργειες, οι µειώσεις αυτές (περίπου 15%) θα περάσουν άµεσα στην τιµή στο ράφι. Το µέτρο που απαγορεύει στους προµηθευτές των σουπερµάρκετ που αυξάνουν τις τιµές των προϊόντων τους να υλοποιούν προωθητικές ενέργειες για τρεις µήνες στα προϊόντα αυτά φέρεται να έχει αποδώσει, αφού τον Φεβρουάριο του 2024, µετά την εφαρµογή του µέτρου, ανατιµήθηκαν 890 κωδικοί προϊόντων, όταν την ίδια περίοδο πέρυσι (Φεβρουάριος 2023) ανατιµήθηκαν 3.760 κωδικοί προϊόντων.
Πηγή: Εφημ. ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ