Πρώτη ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας της Δημοτικής Αρχής του δήμου Χανίων το απόγευμα της Δευτέρας.
Όπως αποδείχθηκε κατά την διαδικασία, μάλλον το Δημοτικό Συμβούλιο ήταν… ανέτοιμο και απροετοίμαστο και έδινε ο καθένας τις δικές του ερμηνείες στο νόμο, καθώς φάνηκε ότι “χάθηκε στη μετάφραση” των διατάξεων του άρθρου 67Α του Ν. 3852/2010 όπως προστέθηκε με το άρθρο 7 του Ν. 5056/2023.
Από την πρώτη ερώτηση που τέθηκε από την δημοτική σύμβουλο, Σοφία Ελευθεριάδου – Παπαδάκη, φάνηκε ότι οι ερωτήσεις μόνο οι προβλεπόμενες σε αριθμό δεν ήταν, καθώς η κάθε μία είχε αρκετά υποερωτήματα, που επιμήκυναν χρονικά την διαδικασία.
Αμέσως μετά την πρώτη απάντηση του αρμόδιου αντιδημάρχου, Μιχάλη Καλογριδάκη, υπήρξε φραστική αντιπαράθεση για το πως ερμήνευε το νόμο η κάθε παράταξη, με τον πρόεδρο του οργάνου, Μανώλη Καραγιαννάκη, να τονίζει ότι πρόκειται για μία πρωτόγνωρη διαδικασία που είναι λογικό να προκαλέσει διαφωνίες ως προς την εφαρμογή της.
ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΙΣ (τακτική και ειδική)
ΤΙ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ
Μετά από το άρθρο 67 του ν. 3852/2010 (Α’ 87) προστίθεται άρθρο 67A ως εξής:
«Άρθρο 67Α Ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας δημοτικής αρχής
1. Επιπλέον της παρ. 1 του άρθρου 67, το δημοτικό συμβούλιο κάθε δύο (2) μήνες συγκαλείται υποχρεωτικά σε ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας της δημοτικής αρχής. H παράλειψη σύγκλησης του συμβουλίου στην ανωτέρω προθεσμία για λόγους που δεν άπτονται ανωτέρας βίας αποτελεί σοβαρή παράβαση καθήκοντος του προέδρου του δημοτικού συμβουλίου.
2. Στην ημερήσια διάταξη της συνεδρίασης εγγράφονται υποχρεωτικά τα θέματα που επιθυμεί να θέσει κάθε δημοτικός σύμβουλος, τα οποία αφορούν στο έργο της δημοτικής αρχής, εφόσον έχουν κατατεθεί εγγράφως στο προεδρείο του δημοτικού συμβουλίου τρεις (3) ημέρες πριν από τη συνεδρίαση. Κάθε δημοτικός σύμβουλος μπορεί να θέσει έως ένα (1) θέμα. Εφόσον έχουν υποβληθεί συνολικά πάνω από δέκα (10) θέματα, διενεργείται δημόσια κλήρωση από το προεδρείο για τα θέματα που πρόκειται να συζητηθούν και τα οποία εγγράφονται στην ημερήσια διάταξη. Στην ημερήσια διάταξη εγγράφονται έως τρία (3) θέματα που προτείνονται από συμβούλους της πλειοψηφίας. Επιπλέον των ανωτέρω δέκα (10) θεμάτων, έως δύο (2) θέματα μπορούν να συζητούνται εφόσον τα έχουν θέσει οι πρόεδροι των δημοτικών κοινοτήτων. Αν έχουν υποβληθεί πάνω από δύο (2) θέματα από τους προέδρους δημοτικών κοινοτήτων, τότε διενεργείται κλήρωση. Η παρουσία του δημάρχου, του αρμόδιου αντιδημάρχου, του εντεταλμένου συμβούλου ή του πρόεδρου νομικού προσώπου στη συνεδρίαση είναι υποχρεωτική, εφόσον έχει εγγραφεί θέμα της αρμοδιότητάς τους στην ημερήσια διάταξη. Σε περίπτωση κωλύματος, ορίζεται από τον δήμαρχο ο ίδιος ή άλλος αντιδήμαρχος ή εντεταλμένος σύμβουλος για να συμμετάσχει στη συζήτηση του εν λόγω θέματος.
3. Ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου ενημερώνει, δέκα (10) τουλάχιστον ημέρες πριν από τη συνεδρίαση, τους δημοτικούς συμβούλους για την ημερομηνία, τον τόπο συνεδρίασης, καθώς και για την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των θεμάτων.
4. Απαγορεύεται η συζήτηση οποιουδήποτε άλλου θέματος κατά τη συνεδρίαση αυτή, καθώς και η λήψη οποιαδήποτε απόφασης.
5. Θέματα διεξαγωγής της συνεδρίασης αυτής δύνανται να περιλαμβάνονται στον Κανονισμό Λειτουργίας του δημοτικού συμβουλίου.
6. Για τη συνεδρίαση αυτή δεν εφαρμόζεται η παρ. 10 του άρθρου 67, περί απαρτίας του δημοτικού συμβουλίου.
7. Κατά τα λοιπά εφαρμόζεται το άρθρο 67.»