Αρνητικός στο αίτημα που έχει υποβάλει η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους Ryanair, για μηδενισμότου τέλους ανάπτυξης αεροδρομίων, εμφανίστηκε το απόγευμα της Δευτέρας, από τα Χανιά ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece Alexander Zinell, κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης στην οποία η διαχειρίστρια εταιρεία, παρουσίασε τα μελλοντικά σχέδια για το Αεροδρόμιο «Δασκαλογιάννης».
Η εκδήλωση με θέμα “τη λειτουργία, την πορεία και την εξέλιξη του Αεροδρομίου «Δασκαλογιάννης” πραγματοποιήθηκε στον χώρο του Θεάτρου «Μίκης Θεοδωράκης» στο Παλιό Λιμάνι των Χανίων.
Το αεροδρόμιο των Χανίων έχει μια ανοδική πορεία που υπόσχεται ένα καλύτερο μέλλον, σημείωσε μεταξύ άλλων ο Διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece, Alexander Zinell.
“Η εταιρεία μας δίνει μεγάλο βάρος σε αυτό που ονομάζουμε περαιτέρω βιώσιμη ανάπτυξη του αεροδρομίου των Χανίων”, είπε χαρακτηριστικά.
“Είμαστε ανοικτοί σε περαιτέρω συνεργασίες, με στόχο την περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη του νομού και για τουρισμό όλο το χρόνο”, κατέληξε.
Από την πλευρά του ο Παναγιώτης Σπυράτος, ΓΔ Επιχειρησιακών λειτουργιών της Fraport Greece σημείωσε… “Στόχος της εταιρείας είναι η περαιτέρω αναβάθμιση των υπηρεσιών που προσφέρει στον αερολιμένα των Χανίων, για την καλύτερη εξυπηρέτηση και ασφάλεια των επιβατών”.
Ο κ. Σπυράτος αναφέρθηκε εκτενώς στις παρεμβάσεις που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια στο Αεροδρόμιο των Χανίων.
Ο ΓΔ Ανάπτυξης Αεροδρομίων της Fraport Greece, Γεώργιος Βήλος, έκανε μία ανασκόπηση της λειτουργίας του αεροδρομίου την τελευταία πενταετία, που το λειτουργεί η εταιρία.
“Η αύξηση της κίνησης στο αεροδρόμιο των Χανίων θα είναι περίπου στο 10% σε σχέση με το 2019”, είπε χαρακτηριστικά, ενώ από το 2017 μέχρι το 2022, υπάρχει μία αύξηση της τάξης του 22% , σε ότι αφορά την κίνηση από πτήσεις του εξωτερικού.
Σε ότι αφορά τις low cost εταιρείες υπάρχει μία αύξηση της κίνησης επιβατών της τάξης του 5% , σε σχέση με το 2017.
Ο κ. Βήλος αναφέρθηκε στις νέες αεροπορικές εταιρείες που μπήκαν με πτήσεις στο αεροδρόμιο των Χανίων, ενώ σε ότι αφορά τις εταιρείες που αποχώρησαν σημείωσε ότι αυτό έγινε επειδή πτώχευσαν την περίοδο της κρίσης του κορωνοϊου και όχι γιατί δεν τους ικανοποιούσε ο προορισμός.
Το θέμα της τιμολογιακής πολιτικής της Fraport Greece, τους χειμερινούς μήνες, όπως ζητούν αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους για να πετάξουν στα Χανιά έθεσε στην τοποθέτηση του ο Δήμαρχος Χανίων Παναγιώτης Σημανδηράκης.
Εάν θέλουμε να αυξήσουμε την παρουσία επισκεπτών στα Χανιά, μονόδρομος είναι η επέκταση της περιόδου, τους χειμερινούς μήνες, σημείωσε χαρακτηριστικά ο Δήμαρχος Χανίων.
Διευκρινίσεις για τα μελλοντικά σχέδια της εταιρείας σε ότι αφορά τις επενδύσεις της στο αεροδρόμιο των Χανίων ζήτησε ο Αντιπεριφερειάρχης Χανίων Νίκος Καλογερής.
Παράλληλα αναφέρθηκε στο αίτημα της Ryanair για μείωση των τελών στο αεροδρόμιο των Χανίων την χειμερινή περίοδο.
“Με την αύξηση της κίνησης στο αεροδρόμιο με μία μείωση των τελών δεν θα κερδίζατε και εσείς;”, ρώτησε ο κ. Καλογερής τους εκπροσώπους της εταιρείας.
Για το 2022, η αύξηση στην κίνηση από πτήσεις του εξωτερικού θα είναι της τάξης του 16,2% σε σχέση με το 2019, στο αεροδρόμιο των Χανίων.
Σε σχέση με το αεροδρόμιο του Ηρακλείου, τα Χανιά έχουν φέτος ανάκαμψη της τάξης του 12%, έναντι περίπου 3%, που έχει το Καζαντζάκης, στην κίνηση επιβατών με πτήσεις εξωτερικού.
Παράλληλα υπάρχει πλέον διασπορά επιβατών από περισσότερες χώρες, σε σχέση με το παρελθόν.
Tέλος, το θέμα της τιμολογιακής πολιτικής έθεσε στην τοποθέτηση του και ο Αντιπεριφερειάρχης τουρισμού και ηλεκτρονικής διακυβέρνησης κ. Κυριάκος Κώτσογλου.
Απαντώντας ο Διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Zinell, σημείωσε ότι δεν υπάρχει σχέση, στη διαμόρφωση των τιμών των εισιτηρίων με τα τέλη των αεροδρομίων
“Η Ryanair για μας είναι ένας μεγάλος πελάτης, αλλά είναι μία αεροπορική εταιρεία, όπως όλες τις άλλες”, σημείωσε χαρακτηριστικά.
“Τα τέλη αεροδρομίων καθορίζονται ένα χρόνο πριν και αφορούν όλα τα αεροδρόμια, όπως μας καθορίζουν οι ελεγκτικές αρχές”, επεσήμανε στην απάντηση του.
“Έχουμε πρόγραμμα έκπτωσης 50% για τον χειμώνα και δεν χρησιμοποιείται, Να πάμε στο δωρεάν; Όχι. Γιατί;”, αναρωτήθηκε ο κ. Zinell. “Γιατί δεν το κάνει η Aegean; Θα μπορούσε να το κάνει, έχει τα αεροσκάφη, έχει τις υποδομές, αν έβλεπε τη ζήτηση…”, σημείωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Fraport Greece, εμμένοντας στη διαχρονική άποψη της εταιρείας ότι ο προορισμός -και όχι τα φτηνά αεροπορικά εισιτήρια- αποτελούν τη βασική αιτία για την προσέλκυση επιβατών τη χειμερινή περίοδο.
Το κόστος του εισιτηρίου, δεν το επηρεάζουν τα τέλη, αλλά η ζήτηση, επεσήμανε ο κ. Βήλος, παρουσιάζοντας παραδείγματα κόστους εισιτηρίων, για συγκεκριμένους προορισμούς, από το αεροδρόμιο των Χανίων.
“Το business plan το δικό μας εξαρτάται από το business plan το δικό σας”, πρόσθεσε ο κ. Βήλος, απευθυνόμενος στους παριστάμενους αυτοδιοικητικούς και επιχειρηματικούς φορείς. “Και αυτό δεν εξαρτάται από μια μείωση λίγων ευρώ”, υποστήριξε ο Γενικός Διευθυντής Ανάπτυξης Αεροδρομίων της Fraport Greece.
Σε σχετική ερώτηση του Parakritika.gr για τις φθηνές πτήσεις εσωτερικού που έχουν… εξαφανιστεί από το “Δασκαλογιάννης”, ειδικά όταν η Ryanair εγκατέλειψε το Χανιά – Αθήνα, και την ανάγκη που υπάρχει για φθηνά εισιτήρια από τους Χανιώτες, ο κ. Βίλος απάντησε πως στη θέση της Ryanair μπήκε η Sky Express, ωστόσο, δεν δικαιολόγησε το γεγονός ότι οι δύο υπάρχουσες εταιρίες πτήσεων για Αθήνα (Aegean – Sky Express), όχι μόνο δεν έχουν ανταγωνισμό στις τιμές, αλλά αντίθετα μοιάζουν να διατηρούν κοινή τιμολογιακή πολιτική.
ΔΕΙΤΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΠΟΥ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕ Η FRAPORT GREECE, ΕΤΣΙ ΟΠΩΣ ΜΕΤΑΔΟΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟ ΧΑΝΙΑ LIVE TV