Ακρως ανησυχητικό είναι το πρόβλημα στα Χανιά με την διάβρωση των ακτών, με χαρακτηριστικότερο ίσως αυτό που συμβαίνει στην Κακιά Στροφή, αλλά και σε όλο το παραλιακό μέτωπο της πόλης με τις σπηλαιώσεις.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο Αντιπεριφερειάρχης Χανίων, Νίκος Καλογερής, επεσήμανε στη συγκεκριμένη περίπτωση, το πρόβλημα δεν είναι εύκολο να αντιμετωπιστεί.
Όπως είπε χαρακτηριστικά: “Aυτό είναι ένα πρόβλημα που αφορά όλη την Κρήτη. Όπου η θάλασσα έχει φτάσει να χτυπάει το κρηπίδωμα των δρόμων υπάρχει πρόβλημα – θα θυμάστε ότι παλαιότερα η θάλασσα έκοψε τελείως τη συγκοινωνία προς τη Σητεία. Αυτό το πρόβλημα το έχουμε και στο Καλαμάκι και στο Κουμ Καπί. Όπου η θάλασσα, λοιπόν, χτυπάει το κρηπίδωμα, υποσκάπτει και δεν είναι εύκολο να αντιμετωπιστεί, γιατί πρέπει να πας σε θεμελίωση πολύ μεγάλου βάθους για να το αντιμετωπίσεις ριζικά ή το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να μειώσεις τον κυματισμό με έργα μέσα στη θάλασσα, το οποίο δεν είναι και τόσο εύκολο οικονομικά, ούτε και περιβαλλοντικά αποδεκτό. Θα δούμε τι θα κάνουμε στο συγκεκριμένο θέμα. Έχουν γίνει πολλές παρεμβάσεις στο συγκεκριμένο σημείο. Έχουν γίνει τοιχία επί τοιχίων κατά διαστήματα, απαιτείται η ριζική αντιμετώπιση του προβλήματος για να μην έχουμε αυτά τα φαινόμενα συνέχεια”. σημείωσε ο κ. Καλογερής.
Για το θέμα της αντιμετώπισης του προβλήματος της διάβρωσης των ακτών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται και στο τοπικό τουριστικό προϊόν, ο κ. Καλογερής αναφέρθηκε στη μελέτη που ξεκίνησε ο καθηγητής Κώστας Συνολάκης και ολοκληρώθηκε από το ΕΛΚΕΘΕ. “Πρόκειται για μια μελέτη που εστιάζεται κυρίως στην απώλεια της παραλίας. Δηλαδή εστιάστηκε στην απώλεια αμμωδών παραλιακών εκτάσεων που έχουν πολύ μεγάλες οικονομικές και κατά συνέπεια κοινωνικές συνέπειες κ.λπ., για τα ξενοδοχεία, για τον τουρισμό. Δεν εστιάστηκε τόσο στα φαινόμενα διάβρωσης, αλλά όταν λέει ότι ο κύριος τρόπος αντιμετώπισης αυτού του προβλήματος είναι η ήπια αναπλήρωση, αφορά ακριβώς αυτές τις παραλίες. Με ήπια αναπλήρωση δεν λύνουμε το θέμα στην Κακιά Στροφή για παράδειγμα”, ανέφερε ο κ. Καλογερής και συνέχισε: “Εμείς έχουμε υποβάλλει σαν Κρήτη, σαν Χανιά, μελέτες προστασίας των ακτογραμμών γενικότερα. Με έργα τα οποία θα εστιαστούν μέσα στη θάλασσα, προκειμένουν να μειώσουμε τον κυματισμό, αν είναι δυνατόν με ήπιες παρεμβάσεις. Η επιστήμη έχει προχωρήσει. Δηλαδή μας λένε για το λιμάνι, επειδή γίνεται μεγάλη κουβέντα για το λιμάνι των Χανίων, ότι στο εξωτερικό αντιμετωπίζεται πάρα πολύ εύκολα. Οι Ολλανδοί, που η χώρα τους είναι κάτω από το επίπεδο της θάλασσας, το λύνουν με πάρα πολλούς τρόπους. Άκουσα ότι αν βάλουμε ένα φράγμα το οποίο βυθίζεται στον πυθμένα και όταν έχουμε πολλά Μποφόρ σηκώνεται και κλείνει την είσοδο του λιμανιού με υδραυλικό τρόπο. Μια κατασκευή που δεν χρειάζεται ούτε να φαίνεται, ούτε θα προσβάλει τα μνημεία. Λέω ένα παράδειγμα. Υπάρχουν τέτοιοι τρόποι και πρέπει να τους αναζητήσουμε”.