Απάντηση στο θέμα που έχει αναδείξει το Parakritika.gr (δείτε εδώ και εδώ), αλλά και στους συλλόγους γονέων των δύο σχολείων και κατοίκους της περιοχής, για τις αλλαγές που θα γίνουν στο οικοδομικό τετράγωνο της πρώην ΑΒΕΑ, έδωσε ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος, Νίκος Χαζηράκης.
Όπως είπε, θα δημιουργηθούν είσοδοι και έξοδοι των υπόγειων χώρων στάθμευσης πίσω ακριβώς από τα σχολεία, ενώ σε επικοινωνία που υπήρξε με τον επενδυτή ξεκαθαρίστηκε ότι υπάρχουν τεχνικά ζητήματα και δεν γίνεται να δημιουργηθούν αλλού.
“Δεν περνάει από το χέρι του Δήμου να εγκρίνει ή όχι την είσοδο και την έξοδο η Υπηρεσία Δόμησης και ο Δήμος. Παρά ταύτα είμαστε σε συζητήσεις και θα προχωρήσουμε σε έναν συνολικό σχεδιασμό”, είπε ο κ. Χαζηράκης, ενώ αναφέρθηκε εκτενώς στις κυκλοφοριακές ρυθίσεις που θα γίνουν, σημειώνοντας ότι οι μαθητές θα διευκολυνθούν στην πρόσβασή τους προς το σχολείο μέσω πεζόδρομων.
Εξέφρασε δεν την πεποίθησή του ότι δεν θα υπάρξει επιβάρρυνση του κυκλοφοριακού φόρτου της περιοχής, ενώ παραδέχτηκε ότι μέχρι και σήμερα που συζητούνται οι αιτήσεις των οικοδομικών αδειών η Δημοτική Αρχή δεν γνώριζε τα των επενδύσεων στο οικόπεδο.
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ Δ.Σ. ΧΑΝΙΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ κ. ΧΑΖΗΡΑΚΗ ΣΤΙΣ 3 ώρες κ’ 56 λεπτά
‘”Εχετε εμμονές κε Βάμβουκα! – Είχα τη συναίνεσή σας κε Σημανδηράκη!” Κόντρα ανάμεσά τους με φόντο το οικόπεδο στην ΑΒΕΑ
Απίστευτη κόντρα ανάμεσα στον Δήμαρχο Χανίων, Παναγιώτη Σημανδηράκη και τον πρώην Δήμαρχο, Τάσο Βάμβουκα, αμέσως μετά την τοποθέτηση του τελευταίου, ο οποίος τόνισε ότι η παράταξή του συναίνεσε σε όλα και ζήτησε να γίνει μία αποτίμηση των χειρισμών που έγιναν.
Αμέσως απάντησε ο Δήμαρχος Χανίων, κάνοντας λόγο για ρητορική εμμονή από πλευράς του πρώην Δημάρχου Χανίων. “Εχουμε ευτυχώς ολοκληρώσει την διαδικασία και συν τω χρόνω το ακίνητο θα είναι περιουσία των δημοτών. Όλη αυτή η περιπέτεια κε Βάμβουκα γίνεται γιατί πήρατε μία απόφαση σε νεκρό πολιτικό χρόνο, ώστε να μην έχει δικαίωμα ο Δήμος να διεκδικήσει αυτόν τον δημόσιο χώρο. Και έγινε μία ανατροπή που όλοι συμφωνήσαμε. Έρχεστε λοιπόν και μας κουνάτε το δάχτυλο. Χωνέψτε το! Δεν διεκδίκησε και πήρε ο Σημανδηράκης, αλλά όλοι οι Χανιώτες και το Δ.Σ., που πήραν το ακίνητο στην αντικειμενική του αξία. Ας είμαστε πιο μετριοπαθείς στις προσεγγίσεις μας, γιατί κουράστηκε πολύς κόσμος, πάλεψε πολύς κόσμος, το πίστεψε πολύς κόσμος και θα το χαρεί πολύς κόσμος”, πρόσθεσε.
Ακολούθως, σήκωσε το “γάντι” ο πρώην Δήμαρχος Χανίων, κάνοντας λόγο για επικοινωνιακή διαχείριση χωρίς να γίνεται αυτοκριτική από πλευράς του κ. Σημανδηράκη. “Είχα τη συναίνεσή του, ήταν κάτι λογικό. Είχε δικαίωμα να αλλάξει αυτό το θέμα. Έχω τις ενστάσεις μου και άλλες απόψεις επί του θέματος. Η αυτοκριτική δεν είναι κατάρα, ευλογία είναι γι’ αυτόν που την κάνει και ζημιά για εκείνουν που δεν την κάνει. Επιτρέψτε μας να έχουμε τις απόψεις πως πράξαμε για το δημόσιο συμφέρον”, πρόσθεσε ο κ. Βάμβουκας.
“Η αυτοκριτική είναι χρήσιμη, ιδιαίτερα σε όσους έχουν ασκήσει διοίκηση. Κάποιοι να παραδεχθούν ότι βιάστηκαν, εκτίμησαν λάθος και έχουν εμμονές”, ανταπάντησε ο Δήμαρχος Χανίων.
Η δημοτική σύμβουλος, Νίκη Αποστολάκη, αναφέρθηκε σε σχετικό δημοσίευμα του Parakritika.gr, για την αλλαγή πλάνων των επενδυτών, αλλά και τις διανοίξεις των δρόμων, ζητώντας από τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο να γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες για να εξασφαλιστεί η ασφάλεια των μαθητών, αλλά και να διατηρηθεί ο δημόσιος χαρακτήρας του δρόμου στην Ακτή Κανάρη.
Στο σημείο αυτό η κα Αποστολάκη ζήτησε από τον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου να σταλεί, τόσο στην ίδια, όσο και στον Δήμαρχο, η εισήγηση που είχε γίνει όταν συζητήθηκε το θέμα της πρασιάς, τονίζοντας… “Δεν είμαστε αμνήμονες, ανόητοι και με χαμηλό iq”, κε Δήμαρχε.
Την ασφάλεια των μαθητών και την ήπια κυκλοφορία των οχημάτων προέταξε ο κ. Γιάννης Σαρρής, ενώ ο κ. Χαράλαμπος Λουτσέτης σημείωσε πως η Τεχνική Υπηρεσία μπορεί να εγκρίνει τα ύψη πεζοδρομίου στα σημεία που υπάρχει είσοδος και έξοδος οχημάτων. “Άρα μπορεί να παρέμβει ο Δήμος”, πρόσθεσε ο κ. Λουτσέτης, δείχοντας παράλληλα το τι προβλέπει η τροποποίηση του σχεδίου του 1995, που υπάρχει μέσα στο σύστημα GIS του Δήμου Χανίων.
Ο κ. Σεραφείμ Ρίζος στάθηκε στο θέμα της χορηγίας των 400.000 ευρώ, λέγοντας χαρακτηριστικά… “Ο τσάμπας πέθανε”, συσχετίζοντάς την με το ζήτημα των εσόδων – εξόδων, ενώ είχε και μία φραστική αντιπαράθεση τόσο με τον Δήμαρχο Χανίων, όσο και με τον κ. Χαζηράκη, προσθέτοντας… “Αφήνω ερωτηματικά για συνδιαλλαγή, για να το πω κομψά”.
“Αρνούμαι να συμμετέχω σε μία τέτοια κουβέντα. Είναι ντροπή να λέγονται τέτοια πράγματα. Αν έχετε στοιχεία να κάνετε καταγγελία, αλλιώς να το πάρετε πίσω. Υπάρχει Εισαγγελέας! Αλλιώς είσασστε κοινός συκοφάντης”, τόνισε εμφανώς ενοχλημένος ο κ. Σημανδηράκης.
“Θεωρούμε ότι πρέπει να απαιτηθεί από τον Δήμο Χανίων ο επιχειρηματίας να αλλάξει τις εισόδους και εξόδους και να μην επιβαρρύνει μόνο τη μία πλευρά προς τα σχολεία”, κατέληξε ο κ. Ρίζος.
“Η ζυγαριά έγερνε εξ αρχής από την πλευρά του επενδυτή. Παρ’ όλα αυτά επέλεξε να γείρει η ζυγαριά και στις δύο πλευρές για να υπάρξει μία λύση. Άρα η συνδιαλλαγή που ανάφερε ο κ. Ρίζος ίσως μας έκανε και καλό τελικά”, τόνισε ο κ. Χαζηράκης.
“Είναι ανάξια λόγου όσα ανάφερε ο κ. Ρίζος, τον χαρακτηρίζουν τον ίδιο! Όμως σε θέματα ηθικής και προάσπισης του δημοσίου συμφέροντος θα έπρεπε να υπάρχει ευαισθησία. Ειπώθηκε η λέξη συνδιαλλαγή… στη δική μου ηθική δεν πρέπει να εκφέρονται σε ένα δημόσιο διάλογο αν δεν μπορεί να το αποδείξει. Τέλος πάντων, αυτό δεν διαφοροποιεί την άποψή του μου για την πολιτική του παρουσία εδώ. Για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις… κάποιοι μπήκαν σε μία διαδικασία να μειώσουν τη νίκη των πολιτών και αναπτύσσεται μία ρητορική που θολώνει τις προθέσεις μας για το δημόσιο χώρο. Να συγκρίνουμε λοιπόν την τωρινή κατάσταση και το τι θα γίνει μετά τους σχεδιασμούς της δημοτικής Αρχής και του επενδυτή... Γίνεται λοιπόν ένας δρόμος με σύγχρονα χαρακτηριστικά, με διαπλατυμένα πεζοδρόμια, με κυβόλιθους, με εξασφάλιση της ασφάλειας των μαθητών”, είπε μεταξύ άλλων ο κ. Σημανδηράκης, παρουσιάζοντας τις σχετικές παρεμβάσεις που θα γίνουν.
Μάλιστα, ο κ. Σημανδηράκης είπε πως απευθύνθηκε στην Υπηρεσία Δόμησης για το αν μπορούν να μπλοκαριστούν κάποιες διαδικασίες και πήρε την απάντηση πως δεν μπορεί να γίνει τίποτα περισσότερο απ’ ότι προβλέπει το σχέδιο πόλης και πρέπει να υπάρχει είσοδος και έξοδων οχημάτων με βάση τις αιτήσεις οικοδομικής άδειας που έχουν κατατεθεί, ωστόσο, διαμορφώνεται ένα περιβάλλον πιο ασφαλές για τα παιδιά, με την μονοδρόμηση και την κατασκευή πεζοδρομίων
Η αποδοχή ενστάσεων της Ανώνυμης Εταιρείας με την επωνυμία «ΚΡΗΤΙΚΑ ΑΚΙΝΗΤΑ Α.Ε.» κατά των υπ’αριθμ.556/2019 και 600/2019 αποφάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου Χανίων περί εκ νέου επιβολής της αρθείσας ρυμοτομικής απαλλοτρίωσης, με τροποποίηση του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου πόλεως Χανίων στο ΟΤ 28β΄, επί των οδών ακτής Κανάρη και Γερασίμου Παρδάλη στη συνοικία της Νέας Χώρας Δήμου Χανίων, σύμφωνα με τη παράγραφο 2 του άρθρου 3 του Ν.4315/2014, αλλά και η ανάκληση της υπ’ αριθμ. 555/2019 απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου σε υλοποίηση των συμφωνηθέντων με το από 7-04-2021 ιδιωτικό συμφωνητικό (παράγραφο 25) μεταξύ του Δήμου Χανίων και της εταιρείας «ΚΡΗΤΙΚΑ ΑΚΙΝΗΤΑ Α.Ε.» εγκρίθηκαν κατά πλειοψηφία.