Για μια ακόμη φορά, ο διευθύνων σύμβουλος της Ryanair, Eddie Wilson, έθεσε το ζήτημα της κατάργησης του φόρου ανάπτυξης των 12 ευρώ τον χειμώνα, το λεγόμενο σπατοσημο, προκειμένου η ιρλανδική εταιρία να φέρει επιβάτες στα Χανιά και γενικότερα στην Ελλάδα, επεκτείνοντας ουσιαστικά την τουριστική σεζόν όλο τον χρόνο.
Σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Επιμελητήριο Χανίων, παρουσία του Αντιπεριφερειάρχη Νίκου Καλογερή, Δημάρχων της Π.Ε. Χανίων και εκπροσώπων παραγωγικών φορέων του τριτογενή τομέα, ο κ. Wilson σημείωσε μεταξύ άλλων ότι…
“Για ποιο λόγο να φέρνουμε μόλις 6,2 εκ. επιβάτες στην Ελλάδα, όταν στην Ισπανία και στην Ιταλία ξεπερνάμε τα 56 εκ. Έχουμε περισσότερα αεροπλάνα στην Πάφο πάρα στην Αθήνα. Είναι πολύ χρήσιμο να γνωρίζετε εσείς οι άνθρωποι του τουρισμού ότι θα είμαστε εδώ και το επόμενο και το επόμενο καλοκαίρι. Αυτό είπα στη συνάντηση μου και με τον Υπουργό Τουρισμού. Πολύ δε περισσότερο όταν θα ερχόμαστε και τον χειμώνα.
Ο κ. Κικίλιας μου είπε ότι θα υπάρξουν κίνητρα, αλλά πρέπει να προβλέψουμε μακροπρόθεσμα τι θα γίνει. Χρειαζόμαστε χαμηλότερο κόστος πρόσβασης και παραμονής στα αεροδρόμια.
Εσείς έχετε το μέρος, εμείς τους επιβάτες. Ζητάμε να μην υπάρχει ο λεγόμενος φόρος ανάπτυξης τον χειμώνα και δεσμευόμαστε να φέρουμε επιβάτες και αεροσκάφη. Οι φόροι αυτοί δεν θα πρέπει να επιβάλλονται σε καμιά εταιρία. Εξάλλου, αν δεν έρχονται επιβάτες, σε ποιους θα επιβληθούν οι φόροι. Ο διαχειριστής των αεροδρομίων και η κυβέρνηση πρέπει να πάρουν το ρίσκο.
ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ κ. WILSON
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση του κ. Καλογερή για το τι πρέπει να γίνει από πλευράς αυτοδιοίκηση, ο κ. Wilson σημείωσε πως πρέπει να πιεστεί η ελληνική κυβέρνηση στο θέμα των φόρων.
Ο Δήμαρχος Χανίων, Παναγιώτης Σημανδηράκης, πρότεινε να γίνει μια κοινή συνάντηση ανάμεσα στην Ryanair, την Fraport και τους φορείς του τουρισμού, με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ιρλανδικής εταιρίας να σημειωθεί πως έχει γίνει πρόσκληση για συνάντηση με τους Γερμανούς στο Λονδίνο. Σε περίπτωση δε που προγραμματιστεί κάτι στα Χανιά, η Ryanair, όπως είπε ο κ. Wilson, θα στείλει εκπρόσωπο της.
Για πιθανή απώλεια εγγυημένων εσόδων προς την Fraport λόγω της σύμβασης παραχώρησης που έχει υπογραφεί με την ελληνική κυβέρνηση έκανε λόγο ο Δήμαρχος Πλατανιά Γιάννης Μαλανδράκης, θέτοντας ουσιαστικά ως τον πιο σημαντικό λόγο που δεν προχωρά πολιτική λύση για κατάργηση του φόρου.
“Δεν τίθεται ζήτημα απώλειας εγγυημένων εσόδων, αφού τον χειμώνα ο φόρος αυτός πρακτικά δεν εισπράττεται. Κατά δεύτερο λόγο θα πρέπει να δοθούν κίνητρα από την ίδια την Fraport με πιθανές εκπτώσεις στις εταιρίες που φέρνουν κόσμο και κατά τρίτον κίνητρα από την ίδια την κυβέρνηση ώστε να υπάρξουν περισσότερες εταιρίες στις πτήσεις εσωτερικού, απάντησε ο κ. Wilson.
“Ουσιαστικά ο φόρος που αναφέρεστε είναι το σπατόσημο των 12 ευρώ. Πόσο πιο ανταγωνιστικοί θα γίνουμε αν καταργηθεί αυτός ο φόρος;” ρώτησε ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Χανίων, Μανώλης Γιαννούλης.
“Τα αεροδρόμια είναι σαν το παλιό παιχνίδι, το PacMan. Καταπίνουν πράγματα… Οι άνθρωποι δεν κάνουν διακοπές στα αεροδρόμια. Άρα, τα αεροδρόμια περιπλεκουν τα πράγματα. Στην Ελλάδα έχουμε πολλά μικρά περιφερειακά αεροδρόμια και μπορούμε να σας βοηθήσουμε στην περαιτέρω ανάπτυξη τους. Είναι απαραίτητη μια μακροπροθεσμη στρατηγική για να γίνετε ανταγωνιστικοι, με την αξία σας και το σπαθί σας. Ξεκλειδώστε τα αεροδρόμια σας, δεν ανταγωνιζεστε ο ένας τον άλλο, αλλά περιφερειακά αεροδρόμια του εξωτερικού όπως η Μάλαγα”, απάντησε ο κ. Wilson.
“Δεν ήρθα εδώ για να χάσω τον χρόνο μου. Τα Χανιά έχουν πολλές δυνατότητες. Ελπίζω να κάνω λάθος για τις προθέσεις της Fraport”, κατέληξε ο κ. Wilson.
«Ανοίγοντας» τη σημερινή σύσκεψη εργασίας, ο Προέδρος του Επιμελητηρίου Χανίων, κ. Αντώνης Ροκάκης, τόνισε στον χαιρετισμό του εκ μέρους της επιχειρηματικής κοινότητας:
«Βρισκόμαστε σε μια από τις πιο κρίσιμες καμπές των τελευταίων δεκαετιών για την παγκόσμια Οικονομία, με την πανδημία Covid-19 και την Ουκρανική πολεμική σύγκρουση να δημιουργούν ένα εκρηκτικό μείγμα αβεβαιότητας στους καταναλωτές, στις επιχειρήσεις και στις κυβερνήσεις.
Στον Τουριστικό προορισμό των Χανίων, μπορούμε να είμαστε περήφανοι για το καλύτερο καλοκαίρι της ιστορίας μας. Με σκληρή και συλλογική προσπάθεια κατακτήσαμε μια από τις κορυφαίες θέσεις στην Ελληνική Αγορά με το αεροδρόμιο «Ιωάννης Δασκαλογιάννης», κατά το πρώτο οκτάμηνο του 2022, να έχει διακινήσει 2.331.457 επιβάτες, έναντι 1.035.167 το αντίστοιχο διάστημα του 2021. Το αεροδρόμιο Χανίων κατέγραψε διψήφια άνοδο διεθνών αφίξεων σε ποσοστό 19,8% τον Αύγουστο, έναντι του Αυγούστου του ’19, που μεταφράζεται σε 245.623 ξένους τουρίστες.
Ο Τουρισμός, είναι με διαφορά ο πλέον δυναμικός κλάδος της Οικονομίας των Χανίων, καθώς σήμερα παράγει περισσότερο από το 50% του περιφερειακού Α.Ε.Π. και εξασφαλίζει το 25% της Απασχόλησης του τόπου μας, με αποτέλεσμα να βρίσκεται δίκαια στο επίκεντρο της συστηματικής μελέτης και των δυναμικών παρεμβάσεων εκ μέρους της Επιχειρηματικής, Οικονομικής και Τεχνικής μας Κοινότητας.
Για το λόγο αυτό, τα Επιμελητήρια της Δυτικής Κρήτης έχουμε ήδη τοποθετηθεί δημόσια και εργαζόμαστε μεθοδικά για τη διερεύνηση των προϋποθέσεων δημιουργίας «Πρότυπου Τουριστικού Προορισμού Ολοκληρωμένης Διαχείρισης» & «Οργανισμού Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού των Χανίων», στο πλαίσιο των θεσμικών δυνατοτήτων που μας προσφέρει πλέον ο νέος Νόμος 4875, σε συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού.
Για τα Επιμελητήρια των Χανίων αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα η στρατηγική, οργανική και διαρκής σύμπραξη μεταξύ της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των εμπλεκόμενων παραγωγικών φορέων της περιφερειακής μας ενότητας. Οφείλουμε άμεσα να ενώσουμε δυνάμεις & να σχεδιάσουμε το μέλλον του Τουριστικού μας προϊόντος με στρατηγικό, μακροπρόθεσμο και πολυδιάστατο τρόπο., αξιοποιώντας αποτελεσματικά τη δυναμική και των εξαιρετικών επιδόσεων των προηγούμενων μηνών.
Με ευθύνη απέναντι στη θεσμική μας αποστολή, την οποία μας εμπιστεύτηκαν τα δεκάδες χιλιάδες μέλη μας, διατηρούμε διαρκή και στενή συνεργασία με το σύνολο των φορέων και επιχειρήσεων της Τουριστικής Αγοράς. Στο πλαίσιο λοιπόν της κοινής μας στρατηγικής προτεραιότητας, είναι ιδιαίτερη η τιμή για τη Χανιώτικη Επιχειρηματικότητα να υποδεχόμαστε σήμερα τον κ. Eddie Wilson, τον καταξιωμένο Διευθύνοντα Σύμβουλο μιας από τις κορυφαίες αεροπορικές εταιρίες του πλανήτη, της “Ryanair”, ο οποίος με την υποστήριξη της δυναμικής κας Chiara Ravara, Διευθύντριας Πωλήσεων, Marketing και Διεθνούς Επικοινωνίας, είναι μαζί μας για να μας παρουσιάσουν με τον πιο άμεσο και διαφανή τρόπο το αναπτυξιακό πλάνο της εταιρίας τους και τον ιδιαίτερο ρόλο του σημαντικού Τουριστικού προορισμού των Χανίων στην επίτευξη του στρατηγικού στόχου που επιδιώκουν για τον διπλασιασμό των επιβατών προς την Ελλάδα στα 10 εκατ. ετησίως τα επόμενα 5 χρόνια, με τα 2,5 περίπου εκατ. από αυτούς να ταξιδεύουν εκτός της υψηλής περιόδου».
Het gaat Eddie Wilson echt niet over het afschaffen van belasting, maar om alle stoelen
te bezetten !
Ze zijn echt niet geinteresseerd in Kreta en andere griekse eilanden, alleen hun eigen
belang moet gediend worden !
Van mij mag er juist meer belasting geheven worden, want reizen met het vliegtuig
is heel belastend voor het milieu !!!!